måndag, mars 2

Tröttsamt

Kristna amerikaner från mellanvästern. Ett sällsamt släkte. Ängsliga, överlag löjligt korkade, pinsamt politiskt korrekta och beväpnade med en passivt aggressiv vänlighet som tenderar att få mig att gripa efter närmaste basebollträ så fort de öppnar käften. Nu - detta. Först och främst, om kvinnan börjar höra muslimsk PR från flera leksaker kanske det inte är leksakstillverkarna hon ska gnälla på. Bättre resultat torde uppnås genom att reklamera den senaste batchen lyckopiller.

Dessutom - vad, exakt, är det som kan hända om en entalsåring får höra frasen "Islam är ljuset" en fyra-fem (eller femhundra för den delen) gånger? Extremism? Terrorism? Eller - det värsta av de värsta - ungen kanske blir troende muslim. Ve och fasa! Jag köper inte argumentet om hjärntvätt av små barn - det är i så fall exakt samma hjärntvätt hon utsätts för av

- sin föräldrar. Men de har ju "rätt" till det, så det är ju ok. Eller?
- reklamen på TV. Men den hyllar ju kapitalism och "american values" så då är det ok. Eller?

Det är just det som är så vidrigt skevt med den här mammans beteende. Det enda hon lär sin unge nu är att religioner utanför hennes egen (som definitivt inte är hennes dotters, vid åtta års ålder kan man inte välja religion själv) är oacceptabla och farliga för små barn. Det är ju helt sinnessjukt korkat och inskränkt, särskilt när man betänker att islam har mer gemensamt med kristendomen än judendomen har (alla tre är för övrigt ordentligt ute och cyklar, men det har behandlats i andra inlägg). Samma gud, erkänner Jesus, samma gamla testamente... är det bara jag som tycker det lyser IDIOT i pannan på den här kärringen? Nu ska hon sätta sig och "lyssna på alla mina barns leksaker för att vara säker på att de inte säger något konstigt". Och denna kvinnas värderingar ska föras vidare till hennes barn, som ska föra de vidare till sina barn... Fick jag bestämma skulle det här strypas i sin linda. Off with her head!

EDIT: Nä. Jag är inte klar. Jag är fortfarande upprörd. Lyssnar man ordentligt på vad dockan snackar om är det ju för fasen inte ens artikulerat. MÖJLIGEN säger dockan "islam is the light". Eller "turn on the light". Eller vad fan som helst. Klart står det i alla fall att det inte är frågan om "pro-islamistisk propaganda", åtminstone för alla oss som inte tycker att ohörbara ljudsnuttar eller en svartvit halsduk (ju mer jag söker desto mer hittar jag. Jag börjar bli rädd på riktigt här) är det mest effektiva sättet att bedriva global jihad på. Men vad vet vi. Enligt den kristna USA-högern heter ju alla som inte fullt ut tror på Jesus och kapitalism Mohammad.



Inga kommentarer: