onsdag, september 2

Men lägg ner nu, Kleerup

Någon sorts house-DJ har gjort en intervju med Cafélookaliken King (färre tuttar, mer kissnödigt Stureplans-mode), på fyllen. Inte helt intelligent. Uttalandena blir som de blir, obetänksamma och rätt kontroversiella. Bl a uttalar sig DJ-vätten om att han och hans musikkollektiv minsann drogar både hit och dit, men inte snackar om det. Därför stör han sig på Kleerup som tagit på sig rollen som "någon sorts drogambassadör". Kleerup kan "sticka upp sina droger i röven" är budskapet från DJ-vätten.

Redan här är det väldigt, väldigt roligt. Människor som onyanserat uttalar sig berusade till journalister borgar alltsomoftast för stor humor. Men det är Kleerups svar, via Aftonblaskan, som verkligen kittlar skrattnerven - för karln har gjort en kovändning i klass med Birros "jag hatar att vara exploaterad kändis, så vill ni göra hemma-hos-reportage hos mig?"-utspel.

"Jag var tvungen att reagera, jag måste värna om min integritet", menar Kleerup. Samt att han flyttat till Göteborg nu, och därför "inte förtjänar det här". Logiken i det uttalandet är inte helt solklar (031-or förtjänar inte beskyllningar?), men framför allt är det skrattretande löjligt att komma och hojta om integritet när man kritiserat drograzzior, skällt på Niklas Strömstedt för att han inte är en galjonsfigur för knark, suttit mitt i ett triangeldrama med Gynning och Rosing samt talat ut om sitt inre mörker - och gjort allt detta i fyrfärgstryck i skräptabloiden Aftonblaskan.

Det är så dags att börja hojta om integritet och vad han förtjänar när de uttalanden Kleerup gjort kommer tillbaka och biter honom i paketet. Håll snattran nu, Kleerup!

Eller förresten, gör inte det. Gör en ny intervju istället, där du talar om "ditt nya liv" och poserar för bilder där du lagar organisk bebismat på gasspisen i Majorna-lägenheten. Jag kan behöva ett flatgarv till.

Inga kommentarer: