torsdag, juli 16

Denna natten, ett liv

Det är aldrig trevligt att vakna med huvudvärk och smaken av en liten, svettig, hårig gubbe som krypit längst in i munnen och självdött bakom en visdomstand.

Det blir inte trevligare när jag inser att fylle-Slick försökt vara hjälpsam och snäll mot bakis-Slick, och jag därför hittar en cheeseburgare i bakfickan på jeansen. Utan omslagspapper. Tack, fylle-Slick.

Jag håller på med lucköppning som bäst nu. Minnesbilderna som hittills dragits upp orsakar mest fler frågor:

- Slick och en kollegas fru (utan kollegan) lär halva Götgatan blanda kubanska honungsdrinkar. Ingen av oss har någonsin varit i närheten av Kuba.
- Åkte jag taxi någonstans?
- Jag har ett distinkt minne av tre väldigt söta 22-åriga pojkar - som jag envisades att prata om penisar med. Varför? Vad ville jag veta?
- En tjej i sällskapet vill höra Markus Krunegård-hiten från förra sommaren, Jag är en vampyr. DJn är engelsk, så önskningen blir lite udda: "I want to hear a song! I am a vampire, I suck and I puke!" Det blev ingen låt. Det blev däremot en DJ som kastade misstänksamma och lätt ängsliga blickar åt vårt håll resten av kvällen.
- Av outgrundlig anledning hittade jag en liter lättmjölk i handväskan imorse. Definitionen av ett what-the-fuck-moment.

Jag väljer att låta udda vara jämnt och inte gräva djupare. Uppenbarligen hade jag rasande trevligt igår kväll, och det kan få vara bra så. Nu stundar en veckas fraterniserande med shejker, silikonblondiner och strandraggare på den spanska solkusten. Giddy up!

Later, homes.

1 kommentar:

Huskatt sa...

Det DÄR lät som en riktigt trevlig kväll:) Ha de gött bland strandraggarna !