tisdag, juli 28

Själsdödande uppvaknande till vardagen

Så är Slick hemma från en alldeles utmärkt leva-över-sina-tillgångar-semester, komplett med mega-yachts och Ferragamo-rea. Aldrig har jag haft så många berusade, halvkorkade, avklädda och blekblonderade silikonbröst omkring mig, som en armé av stötdämpande fendrar att studsa mot när balansen gav efter för bubbelintaget. Praktiskt.

Att jag är tillbaka bland mellanmjölk, jantelag och mulen sommarhimmel kunde omöjligen illustreras tydligare än den scen som just utspelade sig när Slick, koncentrerad framför datorn och ivrigt raderandes de hundraåttiotre miljoner spam som samlats under nio dagars semester, får besök av en it-tekniker på Det Stora Företaget:

U(rsvensk it-tekniker): Hej Slick.
S(lick): Tjena, tjena!
U: ... jaha...
S: Mmm?
U: ... Du har inte semester, eller?

Jag dör. Jag lägger mig ner här nu och dör. I en värld där ovanstående räknas som stimulerande efter-semestern-konversation vill jag inte leva.

Inga kommentarer: