onsdag, maj 6

Analytics - en ständig källa till glädje

Google Analytics, verktyget för att analysera trafik på bloggen, är något av det roligaste jag vet att lägga tio minuter på medan jag väntar på att databaserna på jobbet ska vakna. Topplistan över vilka ord som folk söker på för att komma till Slicks blogg är obetalbart roliga. Se här, topp tre:

3. använder kvinnor lårhöga läderstövlar (ja, Slick gör! Men ärligt, vem undrade? Och varför?)

2. humor fötter (wtf? ni är sjuka, sjuka människor.)

1. jailbait (flest sökningar, flest träffar, flest besök. Ni måste blivit besvikna när bloggen inte var skriven av en småslampig fjortis)

Vilka fler sökningar vill jag bli refererad från? Låt se...

Sjukt smart och rolig brud (egen PR är bästa PR)

Och ibland lite småhet också (när jag orkar anstränga mig)

Politikerförakt (måste jag tillstå att jag besitter)

Idominläppar (för att se till att jailbait-publiken kommer tillbaka)

Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på det roliga.

Inga kommentarer: