Bakgrund: Du upplever att det finns ett problem med, säg, en av de fem tvättstugorna i din bostadsrättsförening. Du beslutar dig för att skicka ett brev till styrelsen för att uppmärksamma problemet och be dem åtgärda det.
Tips: Formulera inte brevet som en regelrätt utskällning till styrelsen strösslad med utropstecken och VERSALER. Brevet kan hamna hos Slick.
Din nya "snyggare" soptunna kan du fetglömma, grabben. Kom tillbaka när du hittat din trevliga ton.
torsdag, juni 11
Litet tips till ingen särskild
Etiketter:
bråka inte med Slick,
nonsens är min arvedel,
Slick öppnar upp
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
En liten illustration till det gamla uttrycket "som man frågar får man svar".
Fortsätt i samma fina stil.
så..ska man "klaga" ska man göra det stiligt och trevligt. Hm..det finns nog fler som blir utan snyggare soptunna :)
Nädå, man kan klaga i vilken ton man vill, så länge man inte förväntar sig något resultat. :-)
Skicka en kommentar