fredag, december 12

the shit list

Jag har under en längre tid underhållit en lista på irriterande personligheter. Människor som, helt enkelt, kommer bli de första att ställas upp mot en vägg när revolutionen kommer. Vad denna revolution innefattar utöver det är egalt, det blir som i Grekland där det som började med en förflugen kula från en uttråkad snut med dåligt sikte nu är på väg att sänka hela regeringen. The shit list, i alla fall, ser i dagsläget ut så här:

- Folk som står still på vänster sida av rulltrappan. Håll till höger, turistjävel, jag har bråttom till jobbet.

- Kass(a)personal som envisas med att ge sedlarna först, och sen balansera mynten ovanpå. Hur har det funkat bra för någon, någonsin i världshistorien? Tänk om, tänk rätt.

- Lattemorsor med barnvagn som går långsamt, långsamt, fyra i bredd på trottoaren. Ur spår för i helvete! Somliga av oss bidrar till ekonomin här istället för att lulla runt med kaffe och sladdra om bajskonsistens hela dagarna.

- Taxi Kurirs telefonister. Efter att ha stått på gatan och frusit i 20 minuter efter att ha blivit lovad fem minuters väntetid vill jag åtminstone ha en ursäkt när taxin inte kommer. Inte ett försvarstal från den pubertala ärkeidioten med tuppar i rösten om varför det inte är hans fel att taxin sket i att komma. Det är inte mitt fel - och jag är en betalande kund. Det är det enda du ska bry dig om, din värdelösa lilla fjant.

- Vellinge. Kommentar överflödig, jämna skiten med marken bara. Vi blir inte bara av med det, Sveriges genomsnitts-IQ kommer höjas med ett par poäng minst. Se det som ogräsrensning.

Inga kommentarer: