måndag, januari 26

Liten, snorig och skitsur

Slick har haft en ordentlig killförkylning i ett bra tag nu. Ni vet, en sån där som får vuxna män att gny ihop sig i fosterställning och be om en barmhärtig död. Nu är ju jag kvinna och således räckte det med apelsinjuice och näsdukar för att rida ut stormen.

Men nu är jag tillbaka i världen igen, redo att irritera mig på inskränkta kollegor, sura kärringar i mataffären och debila politiker utan verklighetsförankring. Det har visst hänt en del medan jag låg i soffan och plöjde senaste säsongen av The Wire - Obama har svurit in sig och förhoppningsvis blir det nu äntligen lite riktiga nyheter kring karln istället för svamlande spekulationer kring vilken hundvalp ungarna ska få och grafiska "se hans väg till makten"-flöden hoppulade av någon finnig praktikant.

Och apropå finniga praktikanter - HAHAHA!!! Anarkisten i mig hejar vilt på kvinnan som lyckades växla monopolpengar till danska kronor (att hon sen blev girig och försökte igen dagen efter var kanske inte helt intelligent, men även solen har ju fläckar). Förklaringen från bankchefen är obetalbart bra - "det var en orutinerade medarbetare i kassan". Smaka på det - Monopolpengar. Vanliga papperslappar. Som är tryckta på en sida. Med ordet "MONOPOL" på. Att arbeta på en bank och missta leksaker för pengar är så ohemult urblåst att jag inget annat kan göra än att ställa mig upp och applådera vördnadsfullt. Ännu en gång har jag slagits med häpnad inför den ofattbara dumhet som florerar runt oss. Borde inte ett av grundkraven för anställning på en bank vara högre IQ än skostorlek? Nejdå, inte på Nordea i Danmark.

Nordea, förresten. De har ett kontor på Södermalm där personalen är rent episkt otrevlig. Mer om det en annan dag.


Inga kommentarer: