tisdag, januari 27

Världsfrånvänd jäkla hippie

Vad är det här för egoistisk brudhalva? Jag ska ärligt erkänna att jag är duktigt obildad vad gäller konst, och särskilt då vad gäller suspekta jippon av det här slaget. Jag förstår inte alls värdet i det "projekt" det här arroganta rikspuckot jobbar på, lika lite som jag förstod värdet i den där ryssen som lekte hund och bet folk i benen på Färgfabriken för något decennium sen. Men det är ju "konst", så att jag inte förstår det har ju inget med dess existensberättigande att göra.
Vad som däremot får mig att gå i taket är hur bimbon utgår ifrån att hennes högst personliga konstnärliga frihet inskränker sig till hennes omgivning och hela samhällsapparaten runt omkring henne. Hon simulerar att hon ska ta livet av sig - vilket är ett prio 1-larm hos polisen. Det innebär två bilar till platsen, och det innebär att lägre prioriterade larm som misshandel får vänta. Redan här har den arroganta fjanten indirekt äventyrat andra människoliv för sin "konst".
Sedan blir hon körd till psyket, tvångsintagen, slåss med vårdare som måste spänna fast henne och ge henne lugnande medel i omgångar. Hela tiden är hon fullt frisk och har inga problem alls, bortsett från att hennes hjärna måste vara så sönderfrätt av färgångor från Konstfack-studierna att hon inte inser att de svårt psykiskt störda patienterna runt omkring henne kanske behöver vårdarnas uppmärksamhet bättre.

Nej - det är inget problem för Anna Odell. I hennes ögon är konsten, hennes konst, det viktigaste. Viktigare än den sönderslagna hustrun, den rånade pensionären och pengarna som lades på hennes fullkomligt onödiga omhändertagande från en redan sorgligt ansträngd psykvårdsbudget. Det är ju hennes slutprojekt på Konstfack, gubevars. Den ni vet, som alla pratar om. Not.

Anna Odell - du är på min shit list. Du arroganta, egoistiska, ointelligenta slöseri med syre.

2 kommentarer:

S sa...

Word!

Medelklassman sa...

Om syftet med konsten var att bli en social paria i hela Sveriges land. Då har hon lyckats.