torsdag, februari 5

Ytlig humor och något att se fram emot

* VARNING - TJEJGREJER *

Sist jag var i London köpte jag ett par sjukt snygga bruna stövlar. De var perfekta. Sexiga. Högklackade. Tuffa. Och två storlekar för små.

Det är lite problematiskt att få på sig dem (ligg ner med fötterna rakt upp över huvudet, det hjälper att göra yoga) och efter en dag på gående fot har jag helt tappat känseln i fötterna - men jäklar vad snygga de är. Är det bara jag som tycker bekvämlighet är det minst viktiga när det gäller skor?

* LOVAR, SLUT PÅ TJEJGREJER NU *

Vet inte om stövlarna strypt blodflödet till hjärnan, men det här garvade jag läppen av mig åt. "Går fult. Lite pantad". Hejdlöst roligt.

Till sist: Svär över stövlar med hala sulor och vinterhelvete och snöslask och svenska årstider hela vägen till jobbet där jag möts av ett mail från vår kontorschef som informerar om konferensresan om fem veckor:

"Glöm inte att vaccinera er! Vädret på vår destination är idag 26 grader och soligt."

Tack stumpan, det var precis vad jag behövde. Jag bjuder på en reuter nästa aw.

Inga kommentarer: