torsdag, april 16

Förbättringsförslag

Härmed lämnas följande motion på remiss i läsekretsen (eller nej, det gör den inte. Jag bestämmer detta nu så får ni vackert hänga på. Det här är ingen jäkla demokrati):

Alla män som lämnar toasitsen kvar i uppfällt läge bör få sittringen konfiskerad i ett halvår, så de under denna tid tvingas bajsa sittandes på porslinet.

Så kan ni själva känna efter hur jävla obekvämt det är att dunka ner era nakna rumpor på den iskalla, smala, precis lagom mycket för stora (så man tappar balansen och nästan trillar i) ringen när ni har bråttom, menar jag. Egoistiska slashasar.

Och du kille, som nu sitter och rapar det uttjatade "det är faktiskt enklare att fälla ner ringen än att fälla upp den, så default borde vara att ringen ska vara uppe" - varför i hela fridens namn skulle jag göra mig mer obekväm för att du är så jäkla dålig på att träffa rätt och hålla still att du behöver de extra fem centimeterna i diameter du får genom att fälla upp ringen? Det enda du uppnår genom att försvara dina svagheter är att du får behålla dem, vet du. Så vad sägs om att lära sig sikta?

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hemma är det jag som fäller ner locket, eftersom jag har tvångstankar om att saker (tandborsten) ska ramla ner i toaletten. Min fru är slarvern.

Vad säger det om vår relation?

Anonym sa...

Bra ämne Slick!
Läste för ett tag sedan att män som sitter ner när de kissar minskar risken för Prostatacancer! Deni!

Slick sa...

30+, jag kunde ana det! Om tvångstankarna alltså. Relationen låter sund, om inte annat för att sittringen ju åker ner när du fäller ner locket. Din fru vet inte hur bra hon har det i sin sittporslinsfria tillvaro!

Och ja, jag läste också det där om prostatacancer. Att ingen man anammat det tror jag är en machogrej. Det är "omanligt" att sittkissa, helt enkelt.

Sofi sa...

Alltså, generellt så finns det väl ingen som helst anledning till attt killar ska stå och pissa. Hur jävla jobbigt kan det vara att sätta sig ner? Dessutom kan man ju om man sitter ner passa på att dra en bajs om andan faller på.

Oavsett om man "bara" skvätter på porslinskanten och inte på sittringen så är det ju fortfarande skitäckligt. Vill man ha en toalett som luktar urin? I normalfallet så skulle jag vilja säga att man inte vill det. Den enda rimliga anledningen till att man absolut vill stå och kissa måste ju vara att andra människor stänkt ner toasitsen så den är äcklig att sitta på. Min erfarenhet är dock att detta sker ganska sällan i hemmiljö.

Så sitt ner för fan - då slipper vi ju också höra det där kaskadskvalandet som inte fyller någon funktion alls utom möjligtvis killar emellan (jag har själv aldrig riktigt fattat vari manligheten ligger i att kissa så högljutt som möjligt - kan det ha med prostatan att göra?).