torsdag, april 9

Ur led är tiden, och sprit ska de ha också

Då och då känns det som om jag är ur synk med hela kompiskretsen. Förra helgen var jag hemma och vilade upp mig - då var det ingen hejd på fylle-smsen som dök ner i telefonen, varenda kotte var ute och sprang på stan. Denna helg är jag utvilad och redo - och alla jag känner ska hem till föräldrarna och "varva ner" lite.

Alla då, utom tre glada Londonbor som slår ner på Stockholms innerstad denna påsk med ett av småbarnsskötsel alltför länge nedtryckt festbehov. Jag har blivit inkallad som festciceron, och hörde mig för vilken typ av fest det önskades - ville de ha swank-ish Stureplanssvängen, 30+och-jobbar-med-sälj-eller-marknad Vasastanssvängen eller öl-och-sneakers Södersvängen? Svaret, ett kvittrande:

All three, please!

Jamen då så. Fre-lör-sön, giddy up! Ni andra kan sitta och dega hos föräldrarna i Mora. Jag och tre överförfriskade britter håller ställningarna.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jolly nice, får man hänga med?

Anonym sa...

Bra, håll ställningarna du, så kan jag slappa med gott samvete. ;) Fast egentligen vill jag ju inget hellre än att festa med dig sötnos, det vet du!

Glad påsk!

Kram/Stor kusin